«Ζητιανεύουμε»… περιμένοντας την σύνταξή μας!

«Ζητιανεύουμε»… περιμένοντας την σύνταξή μας!

Γράφει η Lady Macbeth

Στην ουρά του ΙΚΑ, τρία χρόνια για μία ανακεφαλαίωση. Να μην σου τύχει! Ε ναι, έχεις πειστεί πια ότι αυτή η ουρά δεν θα τελειώσει ποτέ, όπως και οι παράπλευρες απώλειες που σου δημιουργούν στην διαβίωση. Τι να πρωτοπληρώσεις με την προσωρινή σύνταξη; Ιστορίες της διπλανής πόρτας θα μου πείτε και όχι άδικα.
Μεγάλοι χαμένοι είναι όσοι έχουν διαδοχική ασφάλιση στο ΙΚΑ, αφού ο χρόνος αναμονής για την καταβολή της σύνταξης είναι διπλάσιος σε σχέση με όσους έχουν όλα τα ένσημα σε μόνο έναν φορέα. Και σ’ αυτούς είναι αφιερωμένη ιστορία που ακολουθεί, αφού θα αναγνωρίσουν και την δική τους ιστορία.
Είσαι δίπλα σ’ έναν άνθρωπο και ζεις την καθημερινότητα του παράλληλα…μία καθημερινότητα που εσύ απλά έχεις καταγράψει σ’ ένα μαγνητόφωνο και μεταφέρεις στον υπολογιστή, στον αναγνώστη.

Καταστάσεις σουρεάλ που όμως τις ζεις: Υποκατάστημα ΙΚΑ Πανόρμου, ώρα 11.00 το πρωί έξω από την πόρτα του Διευθυντή, με μία τσάντα γεμάτη έγγραφα, πιστοποιητικά, αιτήσεις, λογαριασμούς, δόσεις για να αποδείξεις το αυτονόητο. Μία ζωή σε διακανονισμό.
Φτάνεις ως εκεί για να διαμαρτυρηθείς για την χαμένη σου αξιοπρέπεια γιατί σου έκοψαν το φως –πώς να εξυπηρετήσεις τις δόσεις στην ΔΕΗ;- γιατί χρωστάς τα κοινόχρηστα, στον μπακάλη ή γιατί δεν έχεις να ταίσεις τα παιδιά σου, γιατί πατάς τα 60 και ζητιανεύεις από γονείς, συγγενείς και φίλους η απάντηση του υπεύθυνου αποστομωτική.
«Υπάρχουν και χειρότερα και σ’ αυτά δίνουμε προτεραιότητα, όπως οι κατασχέσεις ακινήτων».
Ελα μεγάλε, να η λύση! Πώς δεν είχα σκεφτεί να τα «πιστολιάσω» όλα; Εχω ελπίδα δηλαδή αν μου έρθει εντολή κατάσχεσης του σπιτιού μου!! Αν και μεταξύ μας και γι’ αυτή την περίπτωση –μου είπε ο δικηγόρος- ότι πρέπει «ο κόμπος να φτάσει το χτένι» για να κινηθεί η σχετική διαδικασία, δηλαδή να επίκεινται πλειστηριασμός.

Να έρθουν τα κανάλια, να χτυπιέσαι μπροστά στην κάμερα, να απειλείς να πέσεις από το μπαλκόνι, να είσαι έτοιμος με μπιτόνια βενζίνης ανα χείρας να το κάνεις Κούγκι, τα παιδιά σου να στριγκλίζουν από τον πανικό, οι γείτονες να σε υπερασπίζονται, οι συγγενείς να θέλουν να σε σώσουν κ.ά τέτοια. Πιο όμορφη εξέλιξη, δεν γίνεται στην χώρα που είχε τους Θεούς καβάντζα σε δωδεκάδα, γέννησε την Δημοκρατία, την Τραγωδία, την Κωμωδία, απελευθερώθηκε μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς, έχει ένδοξο παρελθόν, αβέβαιο μέλλον και ζει μία νέα περίοδο υποδούλωσης!
Μα αγαπητοί υπεύθυνοι του ΙΚΑ, τα χειρότερα για τους πολίτες -που οφείλετε να εξυπηρετήσετε- είναι αυτά που βιώνουν. Και πριν φτάσει η κατάσχεση κόβουν φως, νερό, τηλέφωνο…Εκτός αν θέλετε να τους εξοντώσετε από το άγχος και την στεναχώρια με άμεση προοπτική να…μετακομίσουν στον άλλο κόσμο και να γλυτώσετε την σύνταξη.
Και μιλάμε για μία καθυστέρηση σε περίπτωση που δικαιούται βάσει του νόμου επιτάγχυνση των διαδικασιών. Για την αργοπορία στην εξυπηρέτηση των πολιτών σχετικά με την ανακεφαλαίωση η απάντηση είναι μία: Δεν υπάρχουν υπάλληλοι και προηγούνται όσοι παίρνουν την σύνταξη αποκλειστικά από το ΙΚΑ και όχι διαδοχική.
«Ζήσε Μαύρε μου, να φας τριφύλι». Τι δούλευες νόμιμα κι εσύ τόσα χρόνια;
Αλλη μία ατυχία είναι να ανήκεις σε υποκατάστημα ΙΚΑ με πληθώρα υποθέσεων και χωρίς τον ικανοποιητικό αριθμό υπαλλήλων –όπως στην Πανόρμου για παράδειγμα που γίνεται «το έλα να δεις». Τεράστιος όγκος δουλειάς το κατανοείς και από τις ουρές και οι υπάλληλοι ελάχιστοι και «τρελαμένοι» για να εξυπηρετήσουν το κοινό. Λογικό οι άνθρωποι να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν άμεσα. Αν γενικότερα για τις καθυστερήσεις μας φταίνε οι υπάλληλοι (χούι της φυλής μας πάντα να φταίει ο δημόσιος υπάλληλος), φανταστείτε να κάνουν και κανά λάθος, άμα δεν είναι προσεκτικοί στην δουλειά τους ή άμα δεν την γνωρίζουν. Ναι συμβαίνει κι αυτό να βάζουν υπαλλήλους από άλλα τμήματα να βοηθήσουν και μη γνωρίζοντας το αντικείμενο να πέφτουν σε λάθη.
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί διευθυντές υποκαταστημάτων ΙΚΑ εξαντλούν με δική τους ευθύνη όλη την φαντασία τους και με κίνδυνο να βρεθούν υπόλογοι απέναντι σ’ ένα υδροκέφαλο σύστημα. Για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, πηγαινοφέρνουν μυστικά και υπηρεσιακά φακέλους ασφαλισμένων σε υποκαταστήματα της περιφέρειας που οι υπάλληλοι δεν έχουν όγκο δουλειάς. Αλλά όλα αυτά μεταξύ μας και όλοι κάνουν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα (άλλο ένα χούι της φυλής μας).
Ένας Διευθυντής λοιπόν υποκαταστήματος ΙΚΑ, αναλώνει τον χρόνο του σ’ ένα εξερευνητικό σαφάρι ανά την χώρα για να εντοπίσει ποιο υποκατάστημα μπορεί να βοηθήσει. (Δουλειά στην Νικολούλη εξασφαλισμένη μόλις βγει σε σύνταξη).
Τακτική βέβαια που θα έπρεπε εδώ και καιρό να είχε υιοθετήσει επίσημα με συνοπτικές διαδικασίες η κεντρική Διοίκηση για την άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Ακόμα και μία απόφαση για να καθαρογραφεί χρειάζονται τρεις μήνες. Δηλαδή, από την στιγμή που θα έχεις την πολυπόθητη απόφαση καθαρογραμμένη θα χρειαστούν από 8 έως 12 μήνες για να την πάρεις στα χέρια σου την σύνταξη.
Όσον αφορά στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εκεί να δείτε γλέντια. Μπορεί να περάσουν και δύο μήνες για να καταχωρηθεί στον ηλεκτρονικό σας λογαριασμό, μία αίτηση που έχετε καταθέσει ιδιοχείρως!
Τελικά σ’ αυτό το ΙΚΑ θέλουν την σχέση μας πιο προσωπική, πιο στενή κι εμείς οι αχάριστοι συνεχίζουμε να παραπονιόμαστε και να κάνουμε νάζια. Θέλουν να μας βλέπουν από κοντά βρε, αλλιώς δεν εξηγείται το γεγονός ότι και στα τηλέφωνα, μονίμως δεν απαντάνε.
Το μυστικό –που συνήθως μαθαίνουμε τελευταίοι ως απατημένοι σύζυγοι- από επίσημα χείλη (ναι το άκουσα με τ’ αυτιά μου) είναι να καταθέσεις τα χαρτιά σου για σύνταξη σ’ ένα υποκατάστημα του ΙΚΑ εκτός Αθηνών, αν βέβαια έχεις κάποια διεύθυνση να δηλώσεις εκεί (αν όχι, λαϊκιστή την έβαψες).
Ελα, μην γκρινιάζεις και δες την θετική πλευρά. Θα κάνεις και ταξιδάκι και σκέψου και τα οφέλη. Μ’ αυτό τον τρόπο ενισχύεις τον εσωτερικό τουρισμό, την οικονομία της τοπικής κοινωνίας, τρως φρέσκα ζαρζαβατικά από τον κήπο, κοψίδια, πίνεις τσίπουρα, κρασιά όλα σε τιμές λογικές, δεν πήζεις στην κίνηση, έρχεσαι σε επαφή με την ελληνική φύση, τις παραδόσεις, βλέπεις συγγενείς, φίλους. Και το πιο σημαντικό γλυτώνεις από την καθημερινή τρέλα και απόγνωση των «πολιτών της ουράς» που χρόνια τώρα πληρώνουν ένα κράτος για ανύπαρκτες υπηρεσίες. Κι εδώ δεν φταίει η νοοτροπία των υπαλλήλων. Φταίει η νοοτροπία του κράτους απέναντι στον πολίτη. Που δεν τον σέβεται, που κλέβει τα χρήματα από τα ταμεία του, που κατασπαταλά τα χρήματα των φορολογουμένων και που τον έχει χρόνια τώρα στην ουρά.
Δεν ξέρω αν φταίει το ότι δεν έχουμε «λιγότερο κράτος» – ξέρετε αυτό το ιδανικό που όλοι λένε με μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, αντί μείωση της γραφειοκρατίας- αν φταίει το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ ή αν φταίει ο ανάδρομος Ερμής.
Εμείς που την πληρώνουμε και σε πληρώνουμε αγαπημένο μου απρόσωπο κράτος πάντως, δεν φταίμε.
Η υπομονή κύριοι που είναι η ικανότητα να περιμένουμε ψύχραιμα για μεγάλο χρονικό διάστημα ένα αποτέλεσμα έχει και τα όρια της. Κι αυτά, φτάνουν πολλές φορές και μέχρι την πόρτα της Δικαιοσύνης, που είναι το μόνο όπλο του πολίτη.

Σχολιάστε