«Αυτοί κράτησαν ψηλά τον Αστέρα»!

«Αυτοί κράτησαν ψηλά τον Αστέρα»!

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η επόμενη μέρα για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης, που τα τελευταία χρόνια αλλάζει συνεχώς χέρια με αποτέλεσμα να χάσει την λάμψη του.
Οσοι προσπάθησαν να τον διοικήσουν σαν μία απλή επιχείρηση «έφαγαν τα μούτρα τους», γιατί όσο κι αν ακούγεται ουτοπικό είναι ένα ξενοδοχείο στο ωραιότερο κομμάτι της Μεσογείου με «καρδιά και μυαλό» και δεν μπορεί να λειτουργήσει απρόσωπα.
Είναι ένα ξενοδοχείο σύμβολο για την Ελλάδα, κληρονομιά του Ελληνικού λαού και ναυαρχίδα του Ελληνικού Τουρισμού. Ο αείμνηστος πρώην υπουργός και Διοικητής της Εθνικής Τράπεζας Γεώργιος Μαγκάκης είχε πεί κάποτε ότι «δύο πράγματα δεν πρέπει να πουληθούν στην Ελλάδα. Η Ακρόπολις και ο Αστέρας». Κι αυτό γιατί ο Αστέρας είναι προορισμός από μόνος του. Οι vips ξένοι πελάτες του έρχονταν στον Αστέρα και όχι στην Αθήνα. Προορισμός που δεν χαρακτηρίζεται μόνο για τα όμορφα δωμάτια, την θάλασσα, την πισίνα αλλά και για το σέρβις. Για την εξυπηρέτηση με το χαμόγελο στα χείλι, για την ζεστή «καλημέρα», για την κάλυψη των ελλείψεων από τον θυρωρό στην είσοδο μέχρι την καμαριέρα –οι οποίοι δεν ξέρουν αν αύριο θα έχουν την δουλειά τους. Γιατί αυτούς βλέπουν οι τουρίστες και όχι τους διευθυντές που θωρακίζονται στην ασφάλεια των γραφείων τους.
Το Αστέρι θάμπωσε και οι άνθρωποι του –οι πραγματικοί και χρόνια άνθρωποι του, το προσωπικό παρακολουθούν από τα «μικρά» στο οργανόγραμμα πόστα τους με αγωνία τις εξελίξεις. Και συνεχίζουν να χαμογελούν στους πελάτες, να είναι ζεστοί και φιλόξενοι. Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Διευθυντές, πλάνα και στρατηγικές αλλάζουν κατά τις απαιτήσεις τις εκάστοτε εταιρείας management και το μόνο που παραμένει όρθιο είναι το προσωπικό που έρχεται και σε καθημερινή επαφή με τους πελάτες.
Το ξενοδοχείο λόγω των πολιτικών του σχέσεων με την εκάστοτε κυβέρνηση -ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας- έχει περασει στα 55 χρόνια λειτουργίας του απίθανες καταστάσεις. Πολιτικοί διαφορετικών κυβερνήσεων το χρησιμοποίησαν για ρουσφέτια, φιλοξενίες και παντός είδους διευκολύνσεις.
Το βασάνιζαν είναι η πιο κατάλληλη λέξη, όπως το βασάνιζαν και ορισμένοι Γενικοί και Διευθυντές του. Ορισμένοι επίσης, Σύμβουλοι του το χρησιμοποίησαν σαν εφαλτήριο για προσωπικές φιλοδοξίες. Αρκετά και τα αρπακτικά της ελεύθερης αγοράς που πέρασαν από τις υψηλές θέσεις του, με μεγάλους μισθούς γι’ αυτούς και την αυλή τους που έφερναν μαζί τους.
Και ποιος το κράτησε ψηλά; Το προσωπικό και ιδιαίτερα το χαμηλότερο και σε μισθολογικό επίπεδο. Γιατί μην ακούτε αυτά που λένε. Ναι, κάποιοι στον Αστέρα έπαιρναν πολλά λεφτά, αλλά δεν ήταν το μόνιμο προσωπικό. Ηταν όσοι έρχονταν απ΄ έξω, «γραμμάτια» προς εξόφληση κυβερνήσεων και ρουσφέτια. Και δεν στοχοποίησαν τυχαία το μόνιμο προσωπικό, τους ανθρώπους αυτούς που χρόνια τώρα με το χαμόγελο στα χείλη αγωνιζόντουσαν να κάνουν τον Αστέρα συνώνυμο της φιλοξενίας, της ζεστασιάς. Επρεπε να τον απαξιώσουν για να φτάσουν στην πώληση και το εύκολο θύμα ήταν το προσωπικό.
Το έργο το ξέρουμε καλά γιατί απλά το έχουμε ξαναδεί. Και οι νέοι ιδιοκτήτες να είναι προσεκτικοί σε όσα κοράκια τους πουλήσουν εκδούλευση για να βολέψουν τους δικούς τους. Μέσα από την άγνοια τους σχετικά με την Ελληνική εργασιακή πραγματικότητα και λόγω πιέσεων κινδυνεύουν να κάνουν πολλά λάθη και αδικίες.
Ως πρώην Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής του Αστέρα –σε εποχή που είχε το ξενοδοχείο τα μεγαλύτερα κέρδη- αισθάνομαι την υποχρέωση να τους ενημερώσω ότι με το ίδιο σχεδόν προσωπικό που υπάρχει και τώρα κάναμε θαύματα.
Το ίδιο αυτό προσωπικό πάσχισε και ήρθαν κέρδη που ξεπέρασαν τα 10εκατ ευρώ. Οι νέοι ιδιοκτήτες να μην παρασυρθούν από τις Σειρήνες. Να αγκαλιάσουν το προσωπικό να συζητήσουν μαζί του και να το εμπνεύσουν για το κοινό όραμα. Να δημιουργήσουν συνθήκες εργασιακής ασφάλειας. Αυτό το προσωπικό δεν τον νοιάζει η εθνικότητα των ιδιοκτητών. Το νοιάζει να μιλήσει στην καρδια του η ιδιοκτησία και να οδηγήσουν μαζί τον Αστέρα στα δοξασμένα μονοπάτια που του αξίζουν.
Κύριοι της Four Season που ακούγεται ότι θα αναλάβεται το management του μοναδικού city resort στην Ευρώπη θα είναι μια παγκόσμια επιτυχία για εσάς να ξαναδώσετε –μαζί με το προσωπικό- την χαμένη λάμψη του Αστέρα. Κι αυτό θα είναι και μία επιτυχία για όλη την χώρα. Γιατι δεν πήρατε ενα απλό ξενοδοχείο πήρατε μια βαριά κληρονομιά. Επενδύστε σε στελέχη που ξέρουν τον Αστέρα, που γνωρίζουν την μοναδικότητα ενός CITY RESORT –που διοικείται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι ένα resort σ’ ένα νησί- αν δεν θέλετε να αποτύχετε. Επενδύστε σε στελέχη με εμπειρία στα θέματα του Αστέρα καθώς και στο υπάρχον προσωπικό που γνωρίζουν πώς να καλύψουν αδυναμίες.
Επενδύστε στο χαμόγελο και στην ψυχή του Αστέρα που είναι οι άνθρωποι του. Γιατί απλά οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά.

Σχόλια (7)

  1. Author’s gravatar

    Ο μόνος τρόπος ο Αστέρας να ξαναγίνει το στολίδι της Μεσογείου είναι να διοικηθεί από ανθρώπους με όραμα και ικανότητες
    Θα πρέπει οι υπεύθυνοι να καταλάβουν ότι άλλο τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας.
    Ικανοί άνθρωποι παγκοσμίως στον ιδιωτικό τομέα μεγαλούργησαν και ανεπαρκείς κατέστρεψαν τα πάντα , δεν είναι όλοι ίδιοι και επιτέλους ας κοιτάξουμε και την Ελλάδα και όχι το συμφέρον μας.

  2. Author’s gravatar

    Για να προχωρήσει ένα ξενοδοχείο σαν τον Αστέρα χρειάζεται σωστή διοίκηση που δυστυχώς δεν την βρίσκεις εύκολα.
    Για να προσελκύσεις τουρίστες υψηλού επίπεδου το οποίο είναι και πολύ απαιτητικό χρειάζεται διευθυντή με προσωπικότητα που να στέκεται απέναντί τους και να τον λογαριάζουν, διότι απαιτούν την προσωπική επαφή.
    Εάν δεν έχει και αυτό το προσόν όσο και να ξέρει την δουλειά του δεν κάνει για τέτοιο ξενοδοχείο.

  3. Author’s gravatar

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
    Το ανθρώπινο προσωπικό μαζί με τον διευθυντή που κατευθύνει είναι το Α και το Ω για την επιτυχία ενός ξενοδοχείου.
    Από ότι φαίνεται το προσωπικό που σε ορισμένες περιόδους απέδωσε δεν φταίει για άλλες περιόδους που οι διοικήσεις ήταν μάλλον ανεπαρκείς.

  4. Author’s gravatar

    Όπως και σε κάθε μεγάλη επιχείρηση, αν η ηγεσία του αστέρα αγνοήσει τους εργαζομένους και την εμπειρία τους, που πολλές φορές ξεπερνά αυτή των διευθυντών, τότε είναι απλά καταδικασμένος.

  5. Author’s gravatar

    ΚΥΡΙΕ ΚΟΙΜΗΣΗ ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΣΩΣΤΟΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ.ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΠΛΕΟΝ ΔΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΛΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΟΥΤΕ ΤΑ 2/3!!!ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ

  6. Author’s gravatar

    Απο προσωπικη εμπειρια ως συχνος επισκεπτης στον Αστερα εχω τη καλυτερη εντυπωση απο το αφανες προσωπικο. Το βρισκω ευχαριστο και προσχαρο αλλα και ακουραστο ιδιαιτερα σε μεγαλες δεξιωσεις. Πιο πολυ απ’ολα σε στιγμη μικρου μου ατυχηματος η αντιδραση των πολυ πεπειραμενων “παληων” ηταν με στρατιωτικη ευστοχια και ταχυτητα να βοηθησουν αλλα και να προστατεψουν τα συμφεροντα του Αστερα
    Αυτο δεν ισχυσε ομως για το νεωτερα προφανως αφιχθεν και ισως ξενοφερτο διευθυντικο προσωπικο μερος του οποιου στη περιπτωση εκεινη εδειξαν μαλλον ψυχρη και ευθυνοφοβη, ισως και επαγγελματικα επιθετικη συμπεριφορα.
    Θεωρω οτι η καλα λαδωμενη αυτη μηχανη ηταν μονο αποτελεσμα προηγουμενης δυνατης διευθυνσης και καλης εκπαιδευσης.
    Προφανως στα τελευταια χρονια τα πραγματα αλλαξαν αλλα αυτο το κατι του πεπειραμενου ακομα υπαρχει, πηγαινετε στον Αστερα να δειτε

Σχολιάστε