Mirage2-702x459
 

Ολόκληρη η αλήθεια: Τι «σφράγισε» την μοίρα του ήρωα…

Μοιραστείτε:

FacebookTwitter


Γράφει Ο ΙσχυροΓνώμων

Τίποτε δεν προμήνυε το πρωϊνό της Πέμπτης ότι θα φτάσουμε σε αυτή την τραγωδία και θα χαθεί ο ηρωϊκός πιλότος -και αρχηγός του σμήνους- Γιώργος Μπαλταδώρος στα νερά του Αιγαίου… Και όμως οι πληροφορίες μας λένε πως μικρές λεπτομέρειες και μια αλληλουχία γεγονότων ήταν αυτές που καθόρισαν την τύχη του, σαν να του είχε στήσει καρτέρι ο θάνατος…

Κάποια παιδια απόψε θα κοιμηθούν χωρίς να ακούσουν καληνύχτα από τον πατέρα τους… Μία σύζυγος και μητέρα αντί να κοιμηθεί στην αγκαλιά του θα θρηνεί για την ξαφνική απώλεια… Και για να συμβεί αυτό έπρεπε να γίνουν πολλά… Πάρα πολλά…

Το πρωί εκείνης της αποφράδας ημέρας, αν και οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή ήταν σχετικά καλές, εντούτοις υπήρχε σκόνη, υγρασία και χαμηλή νέφωση.
Και κάπου εδώ ξεκινά το γαϊτανάκι των τραγικών συμπτώσεων. Ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν στην μονάδα του ήδη για μία εβδομάδα. Έκανε γιορτές μακρυά από τους δικούς του, αλλά ήταν εκεί εκτελώντας άψογα το καθήκον που του είχε αναθέσει η Πατρίδα… Το πρωϊνό της Πέμπτης επρόκειτο να αντικατασταθεί από άλλον πιλότο, είχε φτάσει η ώρα για την ξεκούραση του πολεμιστή…

Για κακή του τύχη όμως το στρατιωτικό μεταγωγικό C27 που θα μετέφερε τον αντικαταστάτη του δεν προσγειώθηκε ποτέ στην Σκύρο την ώρα που είχε προγραμματιστεί… Και αυτή η ώρα ήταν λίγο πριν πάρει την εντολή για την τελευταία του -όπως αποδείχτηκε- πτήση στο Αιγαίο.

Λόγω χαμηλών νεφώσεων και κακής ορατότητας στο μεταγωγικό δόθηκε εντολή να παραμείνει στον Βόλο, αλλάζοντας το σχέδιο που προέβλεπε την μετάβαση στην Σκύρο για να αντικατασταθεί το προσωπικό που πέρασε τις μέρες του Πάσχα εντός της βάσης.. και μαζί τους ήταν και ο Γιώργος Μπαλταδώρος.

Πριν λοιπόν το C27  απογειωθεί για την προσχεδιασμένη διαδρομή προς το νησί της Σκύρου και καθώς απρέμενε καθηλωμένο στο έδαφος, το ζεύγος των Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας πήρε εντολή για απογείωση καθώς δύο τουρκικά μαχητικά είχαν εισέλθει στον ελληνικό εναέριο χώρο: Τα τουρκικά αεροσκάφη, όπως λένε καλά ενημερωμένες πηγές, αποχώρησαν πριν τους προσεγγίσει το ελληνικό ζεύγος.. Εντούτοις, ο αρχηγός του ελληνικού σμήνους Γιώργος Μπαλταδώρος  -μετά την αποχώρηση των Τούρκων που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών- πήρε εντολή να συνεχίσει την πτήση του έως το νότιο το Αιγαίο και την Ρόδο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.

Όταν τα ελληνικά αεροσκάφη ξεκίνησαν την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να ακολουθούν καθοδική πορεία και τις κρίσιμες στιγμές πριν τη συντριβή, βρέθηκαν να πετούν σε περιοχή με υγρασία και χαμηλή νέφωση, που εμπόδιζαν την ορατότητα.

Όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν πέσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι.  Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκαλεί αίσθηση, είναι το πως σώθηκε το δεύτερο αεροσκάφος: Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά (μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας) αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά. Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.

Κανονικά ο δεύτερος του σχηματισμού έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο, ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, έσωσαν τον δεύτερο πιλότο.

Αποτελεί τραγική ειρωνεία, το στοιχείο ότι μόλις μερικά μίλια πιο μακρυά από το σημείο της συντριβής, ο καιρός είχε ανοίξει και ήταν καλοκαιρινός.

Δυστυχώς όλα δείχνουν πως ο θάνατος είχε στήσει καρτέρι στον Γιώργο Μπαλταδώρο, καθώς χρειάστηκαν αλλεπάλληλες τραγικές συμπτώσεις για να φτάσουμε σε αυτή την μοιραία κατάληξη για τον χειριστή του Mirage 2000-5 … ΑΘΑΝΑΤΟΣ

Μοιραστείτε:

FacebookTwitter


Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημε