%cf%80%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7
 

«Ανατροπές» στον ελληνικό εναέριο… χώρο!

Μοιραστείτε:

FacebookTwitter


Στον αέρα κινδυνεύει να βρεθεί ο Ελληνικός Τουρισμός το 2017 από τις εξελίξεις στις αεροπορικές αφίξεις.
Οι εταιρείες του κλάδου είναι ιδιαίτερα προβληματισμένες από το γεγονός ότι τα αεροπλάνα τους πηγαινοέρχονταν άδεια μέχρι τον Ιούνιο κάτι που τους ανάγκασε να ρίξουν αισθητά τις τιμές για να τα γεμίσουν, αναθεωρούν την στρατηγική τους για την χρονιά που έρχεται.
Αιτία για το «άκυρο» η διαχείριση του προσφυγικού-μεταναστευτικού αλλά και οι «βεντέτα» κυβέρνησης-Ryanair. Οι αυξημένες αεροπορικές θέσεις για το 2017 «παίζονται», μαζί τους «παίζονται» και οι αφίξεις τουριστών, ενώ την νύφη από τις απώλειες φαίνεται να πληρώνουν τα νησιά που δέχτηκαν τα κύματα μεταναστών.
Η έναρξη της φετινής σεζόν Μάιο-Ιούνιο με τις άδειες θέσεις στα αεροπλάνα, η μείωση από την Ryanair κατά 2% στις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για την Ελλάδα στα θερινά δρομολόγια το 2017, η αποχώρηση της από την Κω –νησί που έχει πληγεί από το προσφυγικό και η αναγγελία Transavia και SAS να σταματήσουν πτήσεις προς/από Χίο, δημιουργούν άσχημο κλίμα. Παράλληλα νέες εξελίξεις δρομολογούνται από τη συρρίκνωση της Air Berlin στη Γερμανία με παράλληλη ενίσχυση των θυγατρικών της Lufthansa (Eurowings, Austrian Airlines, Brussels).
Ο δεύτερος ισχυρότερος «παίκτης» της εγχώριας αεροπορικής αγοράς η Ryanair παγώνει την επέκτασή του στην χώρα μας στα επίπεδα του 2016 δημιουργώντας νέα δεδομένα, τακτική που ακολουθούν και άλλες αεροπορικές. Εταιρείες που πραγματοποιούσαν πτήσεις charter προς τη Χίο, η Transavia – πραγματοποιούσε μία πτήση την εβδομάδα από Άμστερνταμ και η Scandinavian Airlines (SAS) με μία πτήση την εβδομάδα από το Όσλο, έχουν ειδοποιήσει τους συνεργάτες τους ότι πρόκειται να σταματήσουν την προσέγγιση στη Χίο από την ερχόμενη τουριστική περίοδο. Η μεν Transavia προσέγγιζε τη Χίο συνδυαστικά με τη Μύκονο (double touch), η δε SAS συνδυαστικά με τη Λέσβο.
Κυβέρνηση, τουριστικοί φορείς και παράγοντες της Ελληνικής Τουριστικής αγοράς καλούνται σταθούν όρθιοι στα…κενά αέρος.

Με γρήγορες διορθωτικές κινήσεις σε όλα τα επίπεδα. Να προσαρμοστούν και να ετοιμαστούν αφού οι όποιες αποφάσεις των αεροπορικών εταιρειών θα σηματοδοτήσουν και την πορεία των αφίξεων το 2017 που απ’ ότι διαφαίνεται δεν θα είναι ρόδινο για τον Ελληνικό Τουρισμό. Να δουλέψουν ουσιαστικά και μεθοδικά για να αποφευχθεί ο κίνδυνος απωλειών και όχι να αναλωθούν στην δημιουργία…ψευδούς κλίματος. Ο Ελληνικός Τουρισμός δεν είναι τρένο που πάει μόνο του.
Οι κρατήσεις στο παρά πέντε που κρίνουν την σεζόν έχουν πονοκεφαλιάσει και τον ξενοδοχειακό χώρο. Ηδη επαγγελματίες του κλάδου ανησυχούν για την μη λήψη ουσιαστικών μέτρων και για το ότι ο Τουρισμός μας έχει αφεθεί στον «αυτόματο πιλότο» και περιμένει από τις ακυρώσεις σε Αίγυπτο και Τουρκία, που «σήμερα υπάρχουν αλλά αύριο δεν υπάρχουν». Η ρευστή κατάσταση που διαμορφώθηκε φέτος στις μεγάλες τουριστικές αγορές εξαιτίας των γεωπολιτικών ανακατατάξεων και των ζητημάτων ασφάλειας των ταξιδιωτών – μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις- είχε ως αποτέλεσμα να αλλάζουν τα δεδομένα συνέχεια και εμείς να κοιτάμε και να ανακοινώνουμε ότι θα γλυτώσουμε το ναυάγιο από τα προβλήματα των γειτόνων μας. Το ότι αεροπορικές εταιρείες δεν διεκδικούν πια μία θέση στα Ελληνικά αεροδρόμια αποδυκνύει ότι η χώρα μας δεν είναι η μόνη εναλλακτική λύση και η αλλαγή της τουριστικής εικόνας μας στις ξένες αγορές πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα ενόψει της σεζόν του 2017. Το νέο περιβάλλον θέλει κατάλληλα εργαλεία για τον πιο αποτελεσματικό συντονισμού των αποφάσεων που αφορούν τον τουρισμό –όπως ένα Διυπουργικό Συντονιστικό Οργανο. Το ρίσκο μιας νέας μείωσης εισπράξεων την επόμενη χρονιά είναι μεγάλο και δεν πρόκειται να το αντέξει ούτε ο χώρος του Τουρισμού ούτε η οικονομία μας…

Μοιραστείτε:

FacebookTwitter


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημε