Το μεγάλο «στοίχημα» του Πρωθυπουργού

Το μεγάλο «στοίχημα» του Πρωθυπουργού
«Ήταν στραβό το κλήμα, το ΄φαγε κι ο γάιδαρος», λέει ο θυμόσοφος λαός και ο λόγος για τον πολύπαθο Τουρισμό.
Τι κι αν όλες οι κυβερνήσεις αποδέχονται ότι ο Τουρισμός στηρίζει την οικονομία μας, όταν τον ταλαιπωρούν με τους κατά καιρούς και εκτός καιρού υπουργούς που η σχέση τους με τον Τουρισμό φτάνει μέχρι τις διακοπές που έχουν κάνει;
Αποτέλεσμα λόγω της ασχετοσύνης τους να καπελώνονται από τους «γνωστούς-αγνώστους» παρατρεχάμενους και δήθεν «συμβούλους», που προέρχονται από τον χώρο της ξενοδοχίας και όχι μόνον.
Ακόμα και τα τελευταία χρόνια στην κρίση, τους άσχετους –ως προς των Τουρισμό – υπουργούς κ.κ. Γερουλάνο, Κεφαλογιαννη, Κουντουρά «καπέλωσαν» φορείς με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των Ομίλων τους και διάφοροι «αυλοκόλακες» που είχαν στόχο να προωθήσουν τα συμφέροντα των αφεντικών τους.
Αλλά και οι εκπρόσωποι του κλάδου –που επηρεάζουν τους υπουργούς  εκπροσωπούν μία «ελίτ» μεγάλων και ισχυρών, ένα κλειστό «κλαμπ» που κινεί τα νήματα και διαμορφώνει τις καταστάσεις. Υπουργοί  αποχωρώντας κάνουν λόγο για «αγκυλώσεις, βαρονίες που λειτούργησαν πολλές φορές σαν μυστικοσύμβουλοι και οικογένειες που έπαιξαν τον ρόλο των ψιθυριστών».  
Η ζημιά όμως έχει γίνει ήδη σε πολλά επίπεδα και ο ελληνικός Τουρισμός χαμένος στην εξυπηρέτηση συμφερόντων έχει απωλέσει τον κραταιό χαρακτήρα του. Τα προβλήματα στον Τουρισμό συσσωρεύονται ακόμα περισσότερο και για τους μικρομεσαίους, που εκπροσωπούν το 95% του κλάδου, έχουν αποδεκατιστεί και κανείς δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτούς.
Και κανείς δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται και για τον Τουρισμό, χρόνια τώρα. Το brand name της χώρας αλλάζει κατά το δοκούν, με αποτελεσμα να μας  ξεχνάνε όλοι.
«Ζαλιστήκαμε» από την πληθώρα των υπηρεσιών marketing σε περιφέρειες και φορείς που κάθε χρόνο αλλάζουν προσανατολισμό. Απόδειξη ότι οι διαφημιστικές μας καμπάνιες δεν γίνονται στοχευμένα για την ανάδειξη όλων των προϊόντων μας και δεν έχουν καμία συνοχή.
Πολλές δε φορές αγγίζουν τα όρια του κιτς με το μπουζούκι, τον μουσακά ή το τσίπουρο και την φέτα που βλέπουμε κατ’ επανάληψη σε περίπτερα περιφερειών διεθνώ εκθέσεων. Ο κλάδος δεν φαίνεται απλά αλλά είναι και κυριολεκτικά  κομμάτια.
Η λύση; Μία. Ο πρωθυπουργός να είναι και υπουργός Τουρισμού. Με αναπληρωτή υπουργό ευρείας αποδοχής που θα δίνει απ’ ευθείας αναφορά στον πρωθυπουργό και Γενικό Γραμματέα 5ετούς θητείας, τεχνοκράτη από τον χώρο του κλάδου –δόξα τω Θεό έχουμε αρκετά και αξιόλογα στελέχη- πέρα από κομματικές ταμπέλες. Στην ομπρέλα του υπουργείου Τουρισμού να βρίσκονται όλα τα συναρμόδια του υπουργεία  για θέματα της Τουριστικής Πολιτικής  και όχι αυτό στην δική τους.
Κύριε Πρωθυπουργέ, μιας και σας αρέσουν τα στοιχήματα και εν’ όψει του επικείμενου ανασχηματισμού, μήπως ήρθε η ώρα να πάρετε επάνω σας το μεγάλο στοίχημα στο παιχνίδι του Ελληνικού Τουρισμού, βάζοντας τέρμα σε πρακτικές που χρόνια λυμαίνονται τον κλάδο;

Σχολιάστε